Dagens ridpass

Idag låg lite hinder framme så tänkte ge Rosalita lite utmaningar. Började rida fram henne som vanligt och trots att hon surade lite och vart lite arg på mig så varken bockade hon eller stegrade sig ( har kommit på lite småknep för att ens ge henne chansen.. mahaha ), så vart nöjd där.
Sen hade jag slapp tygel och lät henne komma emot ett väldigt lågt hinder. Jag red lätt och lät henne bestämma farten och avståndet. Första hoppet var inget att skryta om då hon helt fel bedömde och hoppade alldeles för sent. Men kom igen och då fattade hon det bättre och kom i friskt tempo med lagom avstånd.
Lät henne även galoppera på volter. Börjar om med galoppfattningarna då hon tyvärr bara tvärnitar när jag ger henne en galoppfattning. Så ställde mig i fältsits och sa enkelt " gaaaloppp" och hon fattade galopp väldigt snabbt.. för mig kändes det som en bra början.
När jag var klar så skrittades hon av för hand. Duktig lilltjej!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback