Dagens ridpass

Idag förberädde jag mig på en vild ridtur med Rosalita.. men till min förvåning så var hon en ängel när jag borstade igenom henne och sadlade.. duktiga flicka. Kunde även skritta fram utan att hon stannade en enda gång. Vid fram travningen så vart hon lite sur på mig men varken bockade eller stegrade så lät henne hållas. När hon var fram travad så började vi mde lite skänkelvikningar, mycket volt arbete och tempoväxlingar. Få henne fram för skänkeln utan protester låg fokusen på idag. Gav henne många skrittpauser också då hon inte fick bli svettig ( hon har vaccinerats igår nämligen ). Vi skippade galoppen då det inte fanns någon anledning att pick a fight när det gick så bra som det gick. Så när jag var nöjd så skrittade jag av henne för hand. Duktiga bebistjejen <3
Under första tiden med älsklingen.. kan knappt fatta att du varit sådär tjock, odräglig och ur konditon som du var när denna bilden togs.. hur jag ens kunde drömma om att få dig att göra som jag bad dig.. vi kommer aldrig gå hand i hand du och jag.. men jävlar vilken skillnad det är ifrån då och nu.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback