Dagens planer

idag ska båda hästarna få jobba igen. Rosalita ska få ett ordentligt konditionspass för att få upp flåset, så vi planerar mycket galopparbete, får se helt enkelt hur hon är idag. Har plockat av svanskappan i hopp om att det var den som gjorde att hon varit så irriterad hela hösten.. men får se.
Noreen ska bli longerad. Inget fysisktkrävande utan enbart mentalträning. Hon är livrädd för exakt allting och kan mer eller mindre skippa longerpiskan helt för att enbart använda mig av röst och kroppsspråk, samtidigt som jag vill att hon inte ska vara rädd för den. Longerpiskan betyder inte ett slag utan en förlängd arm, och hon måste ju någongång lära sig att vara häst också min lilla porslinsponny.
Så ser det ut idag. Med andra ord ska jag jobba vidare därifrån jag var igår.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback