Dagens Noreen

Kan inte annat än att älska min häst! Idag var det longering. Pappa stod bredvid för säkerhetsskull men annars så skötte vi oss själva. Det var lite jobbigt ( enligt henne ) att få ut henne då hon gärna vänder sig innåt i ena varvet och tycker att spöet är det läskigaste som finns på denna planet..  Men det gick för sig.
Jobbade på avsaktningar mycket då hon mer eller mindre bara ville galoppera ( läs: FORT! ).. Men hon var super duktig och lyssnade när jag bad henne minska farten samt öka. Lät henne springa av sig den mesta energin. 
Min duktiga vän Matilda rådde mig att longera henne som om jag kör henne, dvs lite snett bakom och driva henne framåt, så att hon inte går så mycket på en volt ( eftersom att det sliter lite väl mycket på hästen ) och detta funkar jätte bra. I början tyckte hon att det var lite läskigt att tx. gå rakt fram helt själv men jag tycker att hon löser det mesta väldigt bra.
När vi kom in så åkte en sadel på henne och fortfarande ingen reaktion alls där. Satte även en pall bredvid och hängde lite lätt med livet över henne så att hon fick lite tyngd på sig. Hon stod bara och lyssnade när jag pratade och brydde sig knappt.. världens coolaste häst. Klappade även lite och gjorde lite olika ljud och rörelser ovan henne vilket gick bra.
Stolt över min bebi tjej!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback