Dagens hästar

Idag när pappa var och släppte ut Noreen i hagen så stod Rosalita och gnäggade och riktigt skrek efter honom i hagen.. hon är allt mysig min lilltjej. Sen när vi var i stallgången så stod hon i boxen och käkade.. och Rosalita är mer eller mindre livsfarlig när hon står inne i boxen och käkar.. igår resulterade det som sagt i att pappa blev biten riktigt ordentligt.. men idag la hon mulen mellan gallret och ville bara bli pussad.. skuldkänslor?
haha, iallafall så var hon supermysig emot både pappa och mig men stod och högg och sparkade emot Amanda och Prince.. knashäst!
Önskar verkligen att någon kunnig vill ta sig ann henne och göra HÄST av denna odrägliga lilla knasponny!
Noreen var den ängel hon alltid är. Däremot krånglade hon lite när jag lyfte hovar och tyckte att jag var alldeles för uttråkande så min rygg sa knak och sen var den pajj för resten av dagen.. nice. Men plockade ut flätorna ( ska fläta nya imorgon ) och borstade igenom henne, till helgen ska vi nog longera igen... så jobbigt att jag inte kan göra någonting med henne pga vädret och allt annat runt om som står i vägen.. men nu ska hon fan bli inriden, så är det bara.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback